Renovatie van de Aquariusflat vordert

Adams Elzakalai bekijkt Aquariusflat

Vandaag bezocht VVD wethouder wonen Adam Elzakalai met vertegenwoordigers van woningcorporatie Eigen Haard en de bewonerskoepel Groenelaan de Aquariusflat aan de Watercirkel.

Op 28 oktober 2021 hebben bewoners, die na de renovatie terugkeren naar de flat het officiële startschot gegeven. In september worden de eerste woningen opgeleverd. Adam Elzakalai: “Mooi om te zien hoe de flat met een bewogen verleden wordt getransformeerd naar een volledig vernieuwd complex”

Intensieve samenwerking

Het renovatieplan voor de Aquarius is het resultaat van een intensieve samenwerking met bewoners, de Bewonersraad Amstelveen, de gemeente Amstelveen, aannemer TBI onderneming Era Contour en woningcorporatie Eigen Haard. Het gebouw krijgt meer woningen en een andere indeling die de flat intiemer maakt. De woningen zijn gevarieerder in oppervlakte en indeling zodat het voor verschillende huishoudens geschikt is. De uitstraling van de nieuwe Aquarius is modern, transparant en vriendelijk.

Woon- en samenleefplek

Met bewoners voor bewoners. 'We hebben de afgelopen jaren veel met bewoners gesproken over wat er moet gebeuren met de Aquarius. We willen dat deze flat een mooie woon- en samenleefplek wordt. We hebben ook geleerd van de afgelopen periode. Samen met de gemeente en bewoners zetten we onze schouders onder onze nieuwe bewonersgerichte werkwijze onder het motto ‘Samen komen we verder!' - zegt Eigen Haard.

Bouwer te gast in de buurt

De aannemer heeft geprobeerd tijdens het slopen zoveel mogelijk materialen behouden voor hergebruik in de Aquarius of in andere woningen. 'We zijn te gast in de buurt. We proberen daarom de overlast zo klein mogelijk te houden en zorgen dat omwonenden weten wat ze kunnen verwachten. We willen straks een mooie vernieuwde Aquarius opleveren die goed is voor haar bewoners en een verrijking voor de buurt.'