Taartenactie VVD Noord-Holland groot succes

Noord-Hollandse VVD taart uitgereikt aan Marieke Uildriks

Op woensdag 14 februari deelden VVD Statenleden van Noord-Holland gezamenlijk met de VVD-raadsfracties taarten uit aan personen en organisaties die iets bijzonders voor de gemeenschap hebben gedaan.

In Amstelveen werden Ans de Haas (top vrijwilliger) en Marieke Uildriks (directeur museum JAN) in het zonnetje gezet. Gerda Bakker (lid VVD Statenfractie) en Jet Smit (fractievoorzitter Amstelveense fractie) gingen bij beide dames langs om een lekker taart te overhandigen.

Ans de Haas is de afgelopen jaren als vrijwilliger enorm actief geweest. In 1974 richtte zij de vereniging van ouders van couveusekinderen op. Ze is actief bij de Voedselbank Amtelveen waar ze 3 jaar lang de intake van nieuwe klanten heeft gedaan. Sinds 2016 draait ze 2 diensten per week als vrijwilliger bij het Joods Hospice Immanuel Amsterdam waar ook veel Amstelveense patiënten verzorgd worden in hun laatste levensfase. Maandelijks kookt ze een diner voor alleenstaande bejaarden in de Blokhut en verzorgt ze de catering voor de maandelijkse borrel, beide in Stadsdorp Elsrijk. Daarnaast vond ze ook nog tijd om de stichting “Wij zijn M” mede op te richten, een stichting die het taboe rondom seksueel misbruik wil doorbreken. Zonder vrijwilligers zoals Ans zouden heel wat activiteiten in Amstelveen niet mogelijk zijn.

Marieke Uildriks, de directeur van museum JAN heeft afgelopen jaren het museum op de (internationale) kaart gezet door met kunde en flair prachtige moderne, vernieuwende en een breed publiek aansprekende tentoonstellingen te organiseren. Elk jaar ontvangt museum JAN meer bezoekers. Een geweldige prestatie van Marieke en haar team, zeker in de huidige tijd waar veel musea last hebben van teruglopende bezoekersaantallen. JAN is toonaangevend in Amstelveen en heeft daarmee een grote impact op het culturele leven in de stad en een grote toegevoegde economische waarde voor Amstelveen. Marieke kreeg de tweede Noord-Hollandse taart.

Volledig verdient en van harte gegund.