Verenigingscafé : Sport gaat niet vanzelf

Verenigingscafé: Sport gaat niet vanzelf

Terugblik op het laatste Verenigingscafé: op weg naar een nog actievere, sportieve en gezonde stad voor iedereen

De VVD staat voor een stad waarin sport voor iedereen toegankelijk is, omdat we geloven dat investeren in sport een investering in de toekomst is. De voordelen van sport zijn talrijk en gevarieerd.

Afgelopen maandag 4 maart organiseerde AmstelveenSport weer een Verenigingscafé Sport in NTC De Kegel met als thema 'Sport gaat niet vanzelf. Politiek, kom in beweging!'. Gelukkig geldt dit niet helemaal voor onze stad, want Amstelveen beschikt over uitstekende sportvoorzieningen en er wordt veel gesport in vergelijking met andere gemeenten. Maar er is natuurlijk altijd nog ruimte voor verbetering. Daarom vinden we het belangrijk dat sport ook voor iedereen toegankelijk is.

Een van de onderwerpen tijdens het Verenigingscafé was het lumpsum bedrag voor gezinnen met een inkomen onder de 130% van het sociaal minimum, specifiek bedoeld voor sport en cultuur. Als gemeente bieden we hierbij gezinnen, ongeacht hun financiële situatie, de kans om hun kinderen te laten sporten en deel te nemen aan culturele activiteiten. We zijn benieuwd naar de resultaten en de impact van dit initiatief en hoe de toegewezen middelen gaan worden benut.

De avond was een succes, waarbij ook presentaties werden gegeven over initiatieven zoals JOGGFIT en gezonde sportkantines. We erkennen dat een gezonde voeding een integraal onderdeel is van sportbeoefening. Samen streven we naar een stad waarin sporten voor iedereen mogelijk is en waar gezondheid en welzijn centraal staan.