'Amstelveen heeft er weer een superschool bij'

Amstelveen heeft er weer een 'superschool' bij. Vrijdag 27 september werd De Bloeiwijzer geopend door onderwijswethouder Frank Berkhout.

De Bloeiwijzer is een speciale school voor kinderen die meer aandacht nodig hebben. Na een geslaagde fusie van De Schakel en De Wending en een uitgebreide verbouwing heeft de Onderwijsinspectie de school ook nog eens de hoogst mogelijke waardering gegeven.

Amstelveen heeft op deze manier jeugdzorg en onderwijs succesvol bijelkaar gebracht in één locatie, waardoor de kinderen niet in busjes naar andere locaties hoeven te gaan.

De VVD is onder de indruk van hoe directeur Ronald Bouwman met zijn team De Bloeiwijzer heeft gerealiseerd. Vanuit de VVD-fractie was Bas Zwart, woordvoerder Onderwijs & Jeugdzorg, aanwezig: 'In Amstelveen kunnen we dankzij gezond financieel beleid investeren in kwalitatief hoogwaardige schoolaccomodaties. Met deze locatie hebben we er weer een superschool in een mooi gebouw bij,' aldus Zwart.