Kies Kees! VVD #56

Kees Noomen, fractievoorzitter van VVD Amstelveen, staat bij de aankomende Tweede Kamerverkiezingen op plek 56 op de kandidatenlijst van de VVD. Hoewel een niet direct kansrijke positie, hoopt Kees op veel stemmen!

Kees Noomen heeft als fractievoorzitter van VVD Amstelveen en als president-directeur van het hoofdstedelijke Royal Coster Diamonds een groot netwerk. Hij zou niet direct nee zeggen tegen een Haagse functie, mocht hij voldoende stemmen krijgen.

LEES HIER EEN INTERVIEW IN HET
AMSTELVEENS NIEUWSBLAD:
LIBERAAL IN HART EN NIEREN

Noomen is in ieder geval geen doorsnee lokaal politicus: hij neemt nooit een blad voor de mond en is in de gemeenteraad maar ook daarbuiten vaak op zoek naar een fel en pittig debat, waarin hij graag de randjes opzoekt. Dat zou in Den Haag niet anders zijn: in landelijke VVD-kringen kennen ze Noomen ook als een man die durft te zeggen wat hij denkt.

Eerlijk en open

De 57-jarige liberaal houdt van eerlijkheid en openheid. En open, dat is Noomen zeker. Hij is niet bepaald voorstander van een achterkamertjescultuur en gooit veel zo snel mogelijk out in the open: dat is een beetje on-Hollands, maar het is nu eenmaal wie Noomen is: ‘Eerlijkheid duurt het langst’, is zijn credo.

Bovenal is Noomen een ondernemer en een harde werker, maar altijd op een prettige manier. Als ondernemer heeft hij geleerd dat het niet moeilijk is om het verschil te maken (‘Als je het beter doet dan je concurrentie, dan maak je het verschil’, zegt hij op de landelijke VVD-website en ‘Resultaten kunnen alleen worden behaald als je afspraken nakomt en doet wat je zegt.’)

Noomen legt uit dat hij het prima naar zijn zin heeft in Amstelveen en ook een beetje in een spagaat terecht is gekomen met zijn kandidatuur. ‘Ik heb het naar mijn zin in de Amstelveense fractie en ik heb zakelijk een ontzettend mooie baan, ook al is het ook in onze branche natuurlijk moeilijk in de coronatijd. Wij zijn enorm afhankelijk van toerisme.’

Trots op Kees

In Amstelveen is de VVD trots op Kees: ‘De tweede Kamerfractie van de VVD zou een geweldige persoon rijker zijn als Kees wordt gekozen. Niet alleen vanwege zijn kwaliteiten, maar ook om het geluid vanuit Amstelveen mee te nemen op diverse dossiers’, zegt bestuursvoorzitter Claudio Mancinelli. ‘Maar als ik eerlijk ben, dan mag Kees gewoon in Amstelveen zijn bijdrage blijven leveren. Wij zijn hier als lokale VVD vol ambities en hebben nog veel doelen waar Kees prima aan kan meewerken om die te bereiken’.

Als Noomen dan toch onverhoopt in Den Haag terecht zou komen dan zet hij maar gelijk hoog in: ‘Minister van Economische Zaken, dat zou ik zeker overwegen’, zegt Noomen. ‘Maar liever nog als minister van Toerisme, maar dat valt onder EZ. Ondernemen en Toerisme, dat zijn zaken die mij bezighouden en waar ik echt wat kan betekenen.’