Rolf Thung ontvangt 1e 'Peter Post Oeuvre Sportprijs'

Rolf Thung, oud-voorzitter van VVD Amstelveen, heeft op vrijdag 25 januari 2019 de eerste Amstelveense 'Peter Post Oeuvre Sportprijs' ontvangen.

Tijdens het jaarlijkse Sport Gala georganiseerd door AmstelveenSport (voorheen Sportbedrijf Amstelveen) werd de nieuwe sportprijs uitgereikt.

Peter Post Oeuvreprijs

De oeuvreprijs is vernoemd naar de legendarische wielrenner/sportman Peter Post. De weduwe van Peter Post was aanwezig om het eerste beeldje dat speciaal voor deze oeuvreprijs werd gemaakt, in ontvangst te nemen. De oeuvreprijs zelf ging naar tennisser Rolf Thung.

Uitvoerig werden de sportieve prestaties van Rolf getoond: Nederlands kampioen, deelnemer aan vele Davis Cup-wedstrijden en diverse toernooien waaronder Wimbledon en andere Grand Slams. Na zijn tennisprofcarriere werd Rolf voorzitter van de tennisbond KNLTB en vervolgens erelid van de bond. Hij speelde onder andere een belangrijke rol bij de totstandkoming van het nieuwe Nationaal Tennis Centrum in Amstelveen dat eind dit jaar geopend zal worden.

Felicitaties

'Wij kennen Rolf ook als actief voorzitter van de VVD Amstelveen, de voorganger van de huidige voorzitter Claudio Mancinelli. Vanaf deze plek feliciteren we Rolf hartelijk met deze welverdiende prijs!'