VVD Amstelveen boos over massale demonstratie Amsterdam

VVD Amstelveen maakt zich boos en tevens ernstig zorgen over de bizarre vertoning gisteren in Amsterdam waar duizenden mensen opeengepakt demonstreerden.

'Burgemeester Femke Halsema is notabene voorzitter van de veiligheidsregio waar Amstelveen ook onder valt' zegt Kees Noomen, fractievoorzitter van de VVD Amstelveen.

'Onbestaanbaar dat onze bedrijven alles in het werk stellen om de gezondheid van personeel, klanten en leveranciers volgens de richtlijnen te bewaken en dat uitgerekend gisteren op de terrassen de horeca haar stinkende best deed om 1,5 meter te handhaven, terwijl Halsema in Amsterdam duizenden betogers toestaat te doen alsof er geen richtlijnen zijn,' zegt Noomen.

Noomen vindt dat dit niet valt uit te leggen en dat het ook niet zonder gevolgen zou mogen blijven. 'Ik zou op dit moment de oproep van de burgemeester van Haarlemmermeer willen onderstrepen om demonstranten die in Amsterdam aanwezig waren hun verantwoordelijkheid te laten nemen en twee weken in thuisquarantaine te gaan.'