VVD bezoekt dubbel getroffen Groenhof Optiek

Afgelopen weekend waren VVD-raadsleden Benjamin Smalhout en Tom Coumans op bezoek bij de Groenhof Optiek om hen een hart onder de riem te steken. De bekende Amstelveense optiek wordt niet alleen getroffen door de coroancrisis, maar is enige dagen geleden ook slachtoffer geworden van een brutale inbraak waarbij de gehele collectie van een exclusief zonnebrillenmerk buit werd gemaakt.

De bedrijfsleider van de Groenhof Optiek is geschrokken van de inbraak: 'In deze tijd waarin het Corona virus het nodige van ons vraagt, komt dit extra hard binnen. (…) Bovendien is het al de tweede keer in een paar jaar tijd dat bij ons is ingebroken, de schade is wederom groot.'

Volgens Smalhout is het vreselijk dat Amstelveense ondernemers zich kennelijk naast Corona ook nog eens druk moeten maken om hun veiligheid.

Smalhout: 'Ondernemers hebben het in deze tijd al zwaar genoeg, het helpt dan niet als je ook nog een slachtoffer wordt van een inbraak; je hoort gewoon van andermans spullen af te blijven'.

Smalhout zal namens de VVD-fractie de burgemeester vragen om maatregelen te nemen om de veiligheid op winkelcentrum Groenhof te vergroten.

De VVD bezoekt tijdens de coronaperiode tal van Amstelveense ondernemers en maakt foto- en/of videoreportages van die bezoeken. Voor een overzicht van de bezoeken kijk hier, voor de diverse video's kijk hier.