VVD op bezoek bij Co van der Horst

VVD Amstelveen bezoekt tal van bedrijven tijdens de corona-crisis om te vragen hoe het ze vergaat. VVD-raadslid Tom Coumans bracht een bezoek aan het beroemde Amstelveense interieurcentrum Co van der Horst.

Het Amstelveens familiebedrijf vierde eind april nog het 115-jarig jubileum. Coumans ging op bezoek bij directeur Stephan van der Horst, om hem namens de VVD te feliciteren met de bijzondere mijlpaal, maar ook om te vragen hoe het het bedrijf vergaat in deze bijzondere tijd.

Impact
De coronacrisis heeft ook impact op de onderneming Co van der Horst. Niet alleen werd de directie persoonlijk getroffen door het virus, ook hebben zij te maken met afgenomen inkomsten als gevolg van de coronamaatregelen van het kabinet. Orders die geproduceerd werden in Italië hebben enige vertraging opgelopen en het aantal buitenlandse klanten is sterk teruggelopen.

Protocollen
Enige weken geleden zijn de bedrijfsactiviteiten hervat. Er zijn wel 5 Coronaprotocollen van toepassing (gericht op de diverse afdelingen), ook kan Co van der Horst uitsluitend op afspraak worden bezocht. Een afspraak kan men eenvoudig online via de website of Facebook plannen.

Stephan van der Horst hoopt dat de coronacrisis van korte duur is. De huidige financiële regelingen van de overheid bieden, zolang ze van kracht zijn, in ieder geval zekerheid.