VVD pleit voor aanpak van nachtvluchten bij werkbezoek aan Schiphol

Vrijdag 15 november 2019 bracht een aantal raadsleden een werkbezoek aan Schiphol. Daar werden de raadsleden ontvangen door onder meer Dick Benschop van Schiphol, Michiel van Dorst van de Luchtverkeersleiding en Pieter Cornelissen van de KLM.

Nachtvluchten

Onderwerp was de ontwikkelingen op de luchthaven en in de luchtvaartsector. Tijdens dit overleg sprak de VVD openhartig over de overlast van met name de nachtvluchten.  VVD-raadslid Paul Feenstra: “Het gaat de VVD om een goede balans tussen leefbaarheid en werkgelegenheid voor Amstelveen. Die balans lijkt nu naar de verkeerde kant door te slaan”.

Lelystad

Raadslid Frequin noemde daarbij het voorbeeld van Geneve en Frankfurt, waar tijdens de nachtelijke uren geen vliegverkeer is toegestaan. In het overleg benadrukten ook de vertegenwoordigers van de sector het belang om de overlast zoveel mogelijk te beperken, waarbij onder meer gekeken wordt naar alternatieve uitvliegroutes en de verwachte openstelling van luchthaven Lelystad.

Voor de VVD Amstelveen is een vliegveld in zee de enige manier om op lange termijn de overlast voor Amstelveen echt tegen te gaan.