VVD roept op kalmte te bewaren bij Intertoys filiaal

De lokale afdeling van de VVD vraagt bezoekers van het Intertoys filiaal in Amstelveen, maar ook elders in het land, kalm te blijven. De partij is geschrokken van berichtgeving dat de Amstelveense winkel wegens de veiligheid van de medewerkers is dichtgegaan. Er ontstonden onveilige situaties na technische problemen met het inleveren van cadeaukaarten.

“Het is onacceptabel dat de veiligheid van Intertoys medewerkers in het geding komt,” aldus raadslid Tom Coumans. “We begrijpen dat bezoekers graag hun cadeaukaart willen inleveren, maar wat ons betreft niet ten koste van alles. Klanten kunnen morgen ook nog hun cadeaukaarten inleveren. Wij hopen en verwachten dat iedereen zijn of haar gezond verstand gebruikt en netjes met elkaar omgaat.”

Agressief gedrag

In gesprek met franchiseondernemer Hans de Groot hoorde de VVD meer over de situatie in de winkel vandaag. Hier zijn medewerkers bespuugd en werden klanten in het bijzijn van kinderen agressief. Ook gooiden klanten cadeaukaarten op de toonbank waarna artikelen zonder te betalen uit de winkel mee werden genomen. Onaanvaardbaar volgens de VVD. De partij heeft het college gevraagd te helpen waar zij kunnen.

Zelfstandig verder

Hans de Groot heeft aangegeven dat zijn zaak niet failliet is en dat zij zelfstandig verder gaan. De ondernemer is al sinds 1972 speelgoedwinkelondernemer in Amstelveen en zit al sinds 1988 in het Stadshart.