VVD-wethouder Raat over topscore Amstelveen in financieel onderzoek BDO

Amstelveen is van alle middelgrote gemeenten (50.000 tot 100.000 inwoners) financieel het meest gezond, zo onderzocht BDO Accountants & Adviseurs. VVD-wethouder Herbert Raat, al tien jaar verantwoordelijk voor Financiën, vertelt over het succesvolle beleid.

In zijn persoonlijke weblog schrijft Raat: ‘Meer dan 200 gemeenten staan in Nederland in het rood. Amstelveen gelukkig niet, daarom kunnen we nu in de coronacrisis inwoners, ondernemers en instellingen ondersteunen als ze tussen wal en schip vallen.’

Raat vertelt dat Amstelveen de afgelopen jaren onder andere veel beter prioriteiten heeft gesteld. ‘Je kunt als gemeente, net als in een huishouden of een bedrijf, niet alles doen. Vaak zie je dat het bestuur een duiventil is. Elke vier jaar zitten er weer nieuwe mensen. Dan is het makkelijk om de begroting vol met schulden te proppen want de rekening is voor je opvolger. Gelukkig doen we dat met steun van veel partijen in Amstelveen anders.’

Lees hier de persoonlijke weblog van VVD-wethouder Herbert Raat.