Wethouder bekommert zich om gevallen Turftrapster

Toen cultuur-wethouder Herbert Raat woensdag 26 september 2018 door buurtbewoners werd geïnformeerd dat het beeld 'De Turftrapster' in het Oude Dorp van Amstelveen omver was gereden, kwam hij gelijk persoonlijk kijken hoe ernstig de schade was.

Als snel bleek dat het door Pieter de Monchy vervaardigde beeld nog in tact was, maar dat de sokkel aan gruzelementen lag. In overleg met toegesnelde medewerkers van de gemeente werd besloten het beeld voorlopig naar de gemeentewerf te brengen.

Ter plaatse vernam Herbert dat het beeld eigenlijk een betere sokkel zou moeten krijgen. 'We gaan bekijken wat de mogelijkheden zijn. Het belangrijkste is dat het beeld zelf op het eerste oog niet zwaar beschadigd lijkt', aldus Herbert. 'Dit beeld hoort bij het Oude Dorp en wij bekijken hoe we het zo snel mogelijk weer op gepaste wijze kunnen terugplaatsen.'

Diverse lokale media, waaronder Amstelveenweb.com, RTVA en AmstelveenZ, berichtten over de ondersteboven gereden Turftrapster.