Wethouder Ellermeijer opent eerste Amstelveense blaashal

VVD-wethouder Rob Ellermeijer (Sport) heeft onder grote belangstelling de eerste Amstelveense blaashal geopend.

De blaashal is door AmstelveenSport op de velden van MHC Amstelveen neergezet. Het is een tijdelijke sportaccommodatie in de vorm van een halve ballon. De ballon wordt met 120 zware ijzeren ankers aan de grond gehouden. De hal is 58 meter lang, 45 meter breed, bijna 10 meter hoog en biedt plaats aan twee zaalhockeyvelden. Op 5 en 6 december werd de hal door medewerkers van AmstelveenSport en maar liefst 40 hardwerkende vrijwilligers opgebouwd.

Strafpenalty

De wethouder nam onder toeziend oog van 40 enthousiaste kinderen de eerste strafpenalty. Daarna kon de eerste training van hockeyvereniging Myra beginnen.

Tweeledig doel

De blaashal dient twee belangrijke doelen. Ten eerste lost deze tijdelijke accommodatie nijpend gebrek aan zaalruimte voor zaalhockey op. Zaalhockey is zeer populair en een snel groeiende tak van sport. Hockeyverenigingen kampen daardoor in de winter met het tekort aan beschikbare zaalruimte in Amstelveen. Hockeyverenigingen MHC Amstelveen, Myra, HIC en Pinoké gaan de blaashal gebruiken.

Ellermeijer: 'Wat een historische dag, we staan in de eerste Amstelveense blaashal. Wat goed om te zien dat Amstelveense verenigingen voor zaalhockey niet langer buiten de gemeentegrenzen hoeven te zoeken.' Daarnaast zal de blaashal tijdens de verbouwing van het Hermann Wesselink College gebruikt worden als gymlocatie voor de leerlingen.

Meer informatie

Wilt u meer weten over de blaashal en de beschikbaarheid overdag? Neem dan contact op met Bianca Noordman, 088-8585155, verhuur@amstelveensport.nl