Wethouder spreekt met RTL Nieuws over rookverbod

VVD-wethouder Herbert Raat heeft in een interview met RTL Nieuws laten weten dat rookverboden in openbare ruimtes in Amstelveen door veel inwoners worden gesteund.

Raat sprak met RTL Nieuws over het feit dat mensen steeds vaker zelf rookverboden afdwingen in openbare ruimtes en de succesvolle aanpak in Amstelveen.

Raat zegt in het interview een duidelijk doel voor ogen te hebben nadat aanvankelijk een voorzichtige start werd gemaakt met het verbieden van roken op bepaalde openbare plekken. Het blijkt succesvol uit te pakken en het doel van Raat is nu om mensen helemaal niet meer te laten roken in de openbare ruimte.

‘Dat moeten we doen voor de gezondheid van onze kinderen’, zegt Raat. ‘We worden nu heel veel benaderd door burgers. Iedereen staat erachter, merken we. Als inwoners nu een nieuwe plek rookvrij willen maken, hoeven ze alleen maar een mail te sturen. Dan gaan wij ernaar kijken", aldus de wethouder tegen RTL Nieuws.

Lees hier het volledige artikel van RTL Nieuws.