Herbert Raat

Wethouder

Herbert Raat

Herbert Raat maakt sinds 2010 namens de VVD deel uit van het College van B en W van Amstelveen.

Portefeuille

Herbert Raat heeft in de bestuursperiode 2018-2022 de volgende beleidsterreinen in zijn portefeuille:

- Financiën
- Kunst en Cultuur
- Vergunningen
- Handhaving
- Project A9
- Project Stadshart
- Welstand/monumenten
- Dienstverlening
- Schiphol

Over Herbert Raat

Herbert Raat (VVD) is sinds 28 april 2010 wethouder en loco-burgemeester in Amstelveen. In 2006 werd hij gekozen als gemeenteraadslid In Amstelveen.

Voorheen was hij onder andere senior bestuursvoorlichter van het college van B&W van Amsterdam, voorlichter bij de VVD Tweede Kamerfractie en persoonlijk medewerker van VVD-kamerlid S.A. Blok. Van 1993 tot 1998 was hij actief als secretaris van de VVD Afdeling Centrum Amsterdam en van 1998 tot 2001 raadslid in Stadsdeel Westerpark in Amsterdam.

Herbert Raat is geboren op 11 mei 1967 in Doetinchem. Tussen 1986 en 1988 heeft hij in Amerika en Israël gewerkt en gereisd. Terug in Nederland is hij in de houthandel van zijn familie in Zutphen gaan werken. In 1992 is hij rechten gaan studeren in Amsterdam. Deze studie heeft hij niet afgerond. Tijdens zijn studie is hij lid geworden van het bestuur van de Amsterdamse VVD. Tussen 1998 en 2001 was hij deelraadslid voor de VVD in stadsdeel Westerpark en werkte hij als persoonlijk medewerker van Tweede Kamerlid Stef Blok. Tussen 2001 en 2010 werkte hij als voorlichter van de Amsterdamse wethouders Bea Irik (2001-2002), Rob Oudkerk (2002-2004), Ahmed Aboutaleb (2004-2006) en Lodewijk Asscher (2006-2010). Sinds 2010 is hij namens de VVD wethouder in Amstelveen. Herbert is getrouwd en heeft twee dochters.

Herbert Raat over Amstelveen

Herbert Raat houdt een zeer actuele weblog bij getiteld het Wel en Wee van VVD-wethouder Herbert Raat in Amstelveen

Herbert Raat is per e-mail te benaderen via h.raat@amstelveen.nl