Mondelinge vragen over schennispleging

VVD vragen over gluurders en potlood venters in Amstelveen

Naar aanleiding van een verontrustend aantal meldingen van potloodventers en gluurders in omgevingen waar veel kinderen samenkomen heeft de VVD bij monde van woordvoerder Janneke Leegstra mondelinge vragen gesteld tijdens de raadsvergadering van 21 juni jongstleden.

Meldingen in buurtapp's

Via ouders, buurtapp's en nieuwsbrieven bereikten de VVD fractie vele berichten van mannen die rondhingen bij speelplaatsen, sportverenigingen, schoolpleinen en in het Amsterdamse Bos. De onrust bij ouders, maar ook bv bij docenten is erg groot want deze gedragingen raken direct aan het veiligheidsgevoel van iedereen. Zeker wanneer kinderen aan dit soort situaties blootgesteld worden is de impact enorm groot.

Gezien de spoedeisende natuur van de meldingen heeft woordvoerder Janneke Leegstra daarom tijdens de raadsvergadering van 21 juni jongstleden mondelinge vragen gesteld over de meldingen van schennispleging in Amstelveen Noord.

Burgemeester

Burgemeester Tjapko Poppens als portefeuillehouder veiligheid kon mededelen dat de gemeente op de hoogte is, dat meldingen worden nagetrokken en dat er ondertussen 1 persoon is aangehouden. Of de verschillende meldingen onderling gerelateerd zijn kon de burgemeester nog niet zeggen, want het onderzoek daarna loopt nog. Ook benadrukte Poppens dat men onmiddellijk 112 moet bellen wanneer een situatie van schennispleging zich weer voordoet.

De mondelinge vragen vindt u hieronder :