Focus op veiligheid

Veiligheid Dag Amstelveen 2023

Zaterdag 14 oktober j.l. hadden de gezamenlijke hulpdiensten een Amstelveense Veiligheidsdag georganiseerd. Politie, brandweer en hulpdiensten presenteerden zichzelf en gaven voorlichting over hun verantwoordelijkheden en werkzaamheden.

In het Stadshart waren van 10.00 – 16.00 verschillende demonstraties van de politie en de brandweer en dat trok veel publiek. De brandweer had heel veel speciale voertuigen meegenomen, van ladderwagen tot een crash tender. Een auto werd opengeknipt en duikers konden gevolgd worden in een container zwembad met transparante zijkant. De politie ensceneerde verschillende arrestatie scenario’s en zette daarbij ook politiehonden in. Er werd ook zeer veel voorlichting gegeven op het gebied van veiligheid in het algemeen. Zeer indrukwekkend.

Voor de liefhebbers van oldtimers en speciale voertuigen was er ook genoeg te zien. Van een antieke brandweerwagen tot een Amerikaanse surveillancewagen. Ook de dierenambulance was aanwezig. Voor groot en klein was er dus van alles te zien en te doen. Veel VVD fractieleden hebben dan ook de tijd genomen om langs te gaan.

De veiligheid van de Amstelveners is en blijft voor de VVD een absoluut focuspunt. Onze motie voor een Multidisciplinair Interventie team van april j.l. heeft geresulteerd in een extra investering vanaf 2024 van €450.000,= per jaar in veiligheid.