VVD loopt mee in lentemarathon

Fracties lopen mee in de Amstelveense Lentemarathon 2024

Op zondag 17 maart, vond de vijfde editie van de Lentemarathon in Amstelveen plaats. 6.000 lopers namen over de hele dag deel, in de afstanden 5 kilometer, 10 kilometer, de halve marathon of het koningsnummer: de 42,195 kilometer van de KPMG Lentemarathon. Daarnaast waren er jonge sportievelingen die deelnamen aan de Kids Run in het winkelcentrum Stadshart Amstelveen.

Om 09:30 uur startten ruim 800 deelnemers aan de 42,195 kilometer. De route liep door het Amsterdamse Bos, over de Amsterdamseweg, het Oude Dorp, over het terrein van AV Startbaan, door de polders, terug langs de Amstel en richting het lopersdorp op het Stadsplein.

Ook de fracties van de Amstelveense VVD en de VVD Ouder-Amstel waren vertegenwoordigd. Zij deden met 4 man mee aan de marathon estafette. Bas Zwart startte waarna David Koekoek het overnam. Arjan Gerritsen nam het derde deel voor z’n rekening en Frans Slats was de laatste en meest snelle loper. De heren liepen een gezamenlijke tijd van 3.22h. Echt geweldig goed.

De VVD vindt sport heel belangrijk voor lichaam en geest, voor oud en jong. We belijden dit niet alleen in woord, maar zeker ook in daad.